قهوه های خاص برای منوهای ویژه
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در تهیه قهوه کن لچه چیزی که شما را به آن بسیار توصیه می کنیم استفاده از دانه های قهوه تازه آسیاب شده با رست بالا می باشد مانند رست فرانسه!

این نوع رست و تفت دادن باعث ایجاد قهوه ای تیره و قوی می شود، که آن را برای نوشیدن در صبح بسیار مناسب می کند و برای از بین بردن خواب آلودگی شما بسیار موثر است.

سعی کنید از قهوه های قوطی برای این کار استفاده نکنید زیرا در بیشتر مواقع آسیاب احتمالاً در آنها خیلی بزرگ است و کیفیت دانه های قهوه نیز خیلی برای نوشیدن در صبح مناسب نمی باشد.

در کشور اسپانیا مردم ترجیح میدهند که اکثر مواقع یک فنجان قهوه قوی با شیر سوخته را چاشنی روز خود کنند و اول صبح آن را بنوشند و روز خود را با آن آغاز کنند که اگر شما هم دوست دارید به سبک مردم اسپانیا عمل کرده و از یک نوشیدنی عالی برای صبح خود شروع کنید این مقاله را با ما همراه باشید و به نکات زیر دقت کنید.

بعد از راه اندازی کافی شاپ و برای سرو مشتری ها در تهیه قهوه صبح بخاطر اسیدهایی که شب قبل در دهان ما ترشح می شود اصولا طعم دهن ما مناسب نیست و به طعم ها خیلی حساس می شویم.

به همین خاطر اگر طعم آبی را که از شیر آب آشپزخانه خارج می شود دوست دارید، از آن استفاده کنید! و اگر آب لوله کشی خود را برای نوشیدن استفاده نمی کنید زیرا مواد معدنی زیادی در آن وجود دارد یا طعم کلر دارد، پس با آن قهوه هم درست نکنید!

به این نکته دقت کنید که اگر طعم آب شما برای نوشیدن مناسب نیست، قطعا طعم قهوه ساخته شده با آن نیز طعم خوبی نخواهد داشت، در این صورت بهتر است از آب تصفیه شده یا بطری استفاده کنید.

 

این بدان معنا نیست که شما مجبور هستید برای تهیه اسپرسو خود به خرید یک ماشین فانتزی و حرفه ای روی بیاورید، بیشتر اسپانیایی ها یک قهوه ساز به سبک ایتالیایی دارند،  بسته به میزان مصرف شما، یک اسپرسو ساز ساده stove-top بین 10 تا 20 دلار هزینه دارد:

برای تهیه قهوه خود کافی است قسمت پایین آن را با آب سرد پر کنید. قسمت فیلتر فلزی را از وسط با قهوه ریز آسیاب شده پر کنید و قطعات را به هم ببندید.

قابلمه قهوه را روی اجاق گاز قرار دهید و حرارت دهید تا آب در محفظه بالایی بجوشد و پر شود. وقتی صدای بیرون زدن هوا را می شنوید و قسمت بالایی (گلدان) پر از قهوه شده است می توانید گاز خود را خاموش کنید.

شیر را گرم کنید، اگرچه می توانید شیر را درون همان اسپرسو ساز stove-top خود گرم کنید اما تمیز کردن آن سخت است!

توصیه ما این است که شیر مورد استفاده خود را درون یک لیوان بزرگ ریخته و داخل مایکروویو قرار دهید تا شیر شما تقریبا به حالت جوش در بیاید، در اسپانیا بیشتر کافی شاپ ها و مردم از شیر پرچرب و کامل استفاده می کنند، اما نظر و توصیه ما استفاده از شیر 2 درصد چربی می باشد که از لحاظ سلامتی نیز گزینه مناسبتری می باشد.

در مرحله آخر نیز ترکیب و مخلوط کردن شیر و قهوه می رسد که به سلیقه افراد مختلف این موضوع متفاوت است و می تواند تغییر کند اما نسبتی که ما آن را توصیه می کنیم حدودا 1/3 فنجان قهوه و 2/3 شیر می باشد

منبع : راه اندازی کافی شاپ





:: برچسب‌ها: راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: